domingo, 28 de mayo de 2017

Konpetentziak

        IKASTEA

Zer ikasi?

-          Edukiak (119.orr) hasten da; (7 diziplina bakoitzean)à 2 zikloetan banatuta ageri da.
- 1. zikloa
       -Hizkuntza- eta literaturakomunikaziorako konpetentzia (120.orr)
       -Matematikarako konpetentzia (166.orr)
       -Zientziarako konpetentzia (192.orr)
       -Teknologiarako konpetentzia
       -Konpetentzia sozial eta zibikoa (212.orr)
       -Arterako konpetentzia (253.orr)
       -Konpetentzia motorra (270.orr)
- 2. zikloa
     -Hizkuntza- eta literaturakomunikaziorako konpetentzia (124.orr)
       -Matematikarako konpetentzia (171.orr)
       -Zientziarako konpetentzia (195.orr)
       -Teknologiarako konpetentzia 
       -Konpetentzia sozial eta zibikoa (215.orr)
       -Arterako konpetentzia (256.orr)
       -Konpetentzia motorra (272.orr)

Nola ikasi?

Metodologia (irakasteko moduak edo metodoak) 112.orr

-          Konduktibismo
-          Kognitibismo
-          Konstruktibismo

Noiz ikasi?

-          Ziklo, Kurtsoan zehar, (2) etapa

Zertarako ikasi? 
(hiru konpetentzietan banatuta)

Konpetentziak: Ikasleen irteera-profil orokorrak oro har zehazten du ikasleak zer oinarriko konpetentzia izan behar dituen Derrigorrezko Oinarrizko Hezkuntza amaitzean, bai hezkuntzaren xedeak erdiesteko, bai bizitzako esparru eta egoera guztietan moldatzeko prestakuntza iristeko.

-          Oinarrizkoa; 16.orrialdean

-          Zeharkakoa:25.orrialdean ( 5 motan banatzen da)

Ø  Hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerakoa
Ø  Ikasteko eta pentsatzekoa
Ø  Elkarbizitzarakoa
Ø  Ekimenerako eta espíritu ekintzailerako
Ø  Norbera izaten ikastekoa

-          Diziplina Barnekoak: 57.orrialdean (7 motetan sailkatzen da)

Ø  Hizkuntza eta literatura komunikaziorako
Ø  Matematikarako
Ø  Konpetentzia social eta zibikoa
Ø  Arterako
Ø  Konpetentzia motorra

Zazpi helburu ikus ditzakegu:

                               I.            Hizkuntza eta literaturaà 118.orrialdean
                              II.            Matematikaà 163.orrdialdean
                             III.            Natur Zientziakà 190.orrialdean
                             IV.            Gizarte Zientziakà 208.orrialdean
                              V.            Balio social eta zibikoakà 237.orrialdea


   EBALUATZEA

Zer ebaluatu?

Hau konpetentzietan ageri da..

3 konpetentzia mota aurki ditzakegu:

     1- Oinarrizkoak (16.or)

     2- Zeharkakoak (29.or)

          Zeharkako konpetentzien barruan, 5 mota daude:

             -Hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako                                       konpetentzia
             -Ikasteko eta pentsatzeko konpetentzia
             -Elkarbizitzarako konpetentzia
             -Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako
             -Norbera izaten ikasteko konpetentzia

     3- Diziplina barnekoak (57.or)
          Diziplina barneko konpetentzien barruan, 7 mota daude:

             -Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia
             -Matematikarako konpetentzia
             -Zientziarako konpetentzia
             -Teknologiarako konpetentzia
             -Konpetentzia sozial eta zibikoa
             -Arterako konpetentzia
             -Konpetentzia motorra


Nola ebaluatu?

2 ebaluazio irizpide (115.or):

- Ebaluazio autentikoa 
- Testuinguruan errotutako ikaskuntza 

2 Ebaluazio mota (116.or):

- Ebaluazio kuantitatiboa 
- Ebaluazio kualitatiboa 

Zertarako ebaluatu?

Ikasleak ebaluatzearen eginkizuna da haien ikaste-prozesuari eta prozesu horren emaitzei buruzko informazio adierazgarria eskuratzea, zer baliabide eta konpetentzia lortu dituzten jakiteko. (114.orr)

Noiz ebaluatu?

Ebaluazioaren eginkizunaà

-          Hasierako ebaluazioaren edo diagnostikoaren helburu nagusia da jakitea ikaslea zer egoeratan dagoen irakasteko eta ikasteko prozesua abiatu aurretikk (114.orr)
-          Prozesuaren ebaluazioaren edo ebaluazio hezigarriaren helburua (114. Orr)
-          Amaierako ebaluazioa edo ebaluazio batutzailea egitean, kalifikazio bat jartzen zaio ikasleari (114.orr)

No hay comentarios:

Publicar un comentario